Etapa a patra: Completarea

În ultimele trei săptămâni am vorbit despre câteva idei  care vor face mai ușoară trecerea la metoda Charlotte Mason în școala dumneavoastră de acasă. Nu uitați să aveți răbdare și să alocați timpul necesar acomodării cu fiecare pas și fiecare etapă  înainte de a continua cu următoarea.  Nu este o cursă.  Acest proces implică multe decizii noi și noi moduri de gândire. Așadar, nu trebuie să vă grăbiți sau să simțiți că ați rămas în urmă; o să vă descurcați foarte bine.

Astăzi vom discuta despre adăugarea mai multor metode pentru a concretiza și a finaliza procesul dumneavoastră de tranziție. Mai jos veți găsi câteva idei pentru a include în educația Charlotte Mason geografia, o limbă străină, Shakespeare și recitarea.

 

Geografia

Așa cum folosiți cărți vii la istorie, le veți putea folosi și la geografie. Căutați jurnale de călătorie interesante, sau pur și simplu țineți un glob pământesc prin preajmă. De fiecare dată când citiți o carte vie, mergeți la glob și căutați locul unde s-au petrecut evenimentele. Așa cum istoria este de fapt povestea oamenilor și ce li s-a întâmplat acestora, tot așa geografia este locul unde aceste evenimente s-au întâmplat. Cu cât veți face mai multe conexiuni între geografie şi oameni, cu atât aceasta va prinde mai multă viață.

De asemenea, puteți încerca să studiaţi pe hartă o regiune, o țară sau un continent cinci sau zece minute pe săptămână. Poate nu pare suficient, dar aceste câteva minute repetate cu seriozitate în fiecare săptămână, vor duce la o familiarizare puternică cu acea parte a hărții. Folosiți o hartă mută și puneți elevii să marcheze părți din ea în fiecare săptămână, sau provocați-i să deseneze ei regiunea și să o numească.

 

Limbi străine

Charlotte a fost de părere că o limbă străină trebuie predată în același mod în care predăm limba noastră nativă: în primul rând o ascultăm și o vorbim, apoi citim și scriem. Așa cum bebelușii aud și vorbesc limba română mai întâi (sau orice altă limbă maternă), tot așa ar trebui să învățăm și noi o altă limbă prin ascultare și conversație. Citirea și scrierea pot fi adăugate mai târziu.

Dacă veți folosi această abordare de predare a limbilor străine prin ascultare şi conversaţie înainte de toate, copiii pot începe să învețe o limbă străină de la o vârstă fragedă. Încercați să faceți lecțiile practice și vii încă de la început: obiecte din mediul lor apropiat, povești simple despre aceste obiecte, cântece și jocuri în limba respectivă.

Resursa ideală în predarea unei limbi străine este un vorbitor nativ. Invitați persoana respectivă o dată sau de două ori pe săptămână să se joace și să vorbească cu copilul dumneavoastră. Dacă nu aveți acces la un vorbitor nativ, căutați o programă care abordează predarea limbii străine aşa cum am descris-o noi în acest paragraf, cum ar fi de exemplu cherrydalepress care oferă o programă ieftină și extraordinar de bună pentru engleză, franceză și spaniolă.

 

Shakespeare

Un mod simplu de a-l studia pe Shakespeare este de a urma cei trei pași din planul următor:

1. Citiți piesa sub formă de poveste pentru a vă face o idee despre subiect și personaje. Avem o carte preferată pentru acest pas: Povestiri după Shakespeare de Charles și Mary Lamb.

2. Citiți o parte sau chiar piesa întreagă în limba originală. Dacă este posibil, atribuiți roluri diferite copiilor pentru a încerca să citească cu voce tare pe roluri.

3. Urmăriți o prezentare a piesei, fie în direct sau o înregistrare.

La fel ca și cu celălalte materiale oferite copiilor dumneavoastră, vă rugăm să selectați cu discreție și înțelepciune piesele de Shakespeare pe care doriți să le folosiți și să urmăriți înainte prezentările pe care le veți arăta copiilor. Dacă doriți câteva sugestii de piese cu care să începeți, accesați pagina noastră Shakespeare din ghidul nostru gratuit de programe SCM (în engleză).

 

Recitarea

Recitarea reprezintă un instrument foarte bun de adăugat în educația Charlotte Mason. Încurajându-vă copilul să memoreze și apoi să recite îi oferă acestuia un depozit mintal minunat plin de idei și gânduri bune și nobile. Recitarea este și o bună pregătire pentru vorbirea în public.

Dați copilului să memoreze  și apoi să recite diverse poezii și pasaje din Scriptură. Învățați-l să prezinte cuvinte frumoase într-o manieră frumoasă. Găsiți ocazii în care copilul să poată recita: organizați un recital de poezii și rugați pe toată lumea să pregătească o poezie și să o prezinte; înregistrați-vă copilul în timp ce recită și trimiteți înregistrarea rudelor; trimiteți un program de poezie și Scriptură către un centru local pentru seniori sau un azil.

Fiind vorba despre memorarea fragmentelor din Biblie, familiei noastre i-a plăcut foarte mult acest sistem simplu de memorare a Scripturii. Ne ajută să învăţăm noi versete, pasaje și capitole pe tot parcursul anului, dar în același timp este conceput în aşa fel încât în fiecare lună recapitulăm fiecare verset pe care l-am memorat. Și ia doar 5-10 minute pe zi. Merită văzut.

Acestea sunt sugestiile noastre pentru o trecere treptată la metoda Charlotte Mason. Sperăm că aceste patru etape au făcut posibilă această tranziţie pentru dumneavoastră.

 

 

 sursă: www.simplycharlottemason.com